Deklaracja dostępności
Szkoła Podstawowa im. Jana Pawła II w Racławicach Śląskich zobowiązuje się zapewnić dostępność swojej strony internetowej zgodnie z przepisami ustawy z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych. Oświadczenie w sprawie dostępności ma zastosowanie do strony internetowej www.szkolaraclawice.pl
Data publikacji strony internetowej: 2021.08.18
Data ostatniej istotnej aktualizacji: 2021.08.18
Status pod względem zgodności z ustawą
Strona internetowa jest częściowo zgodna z ustawą z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych
Niektóre zdjęcia i grafiki nie posiadają pełnych opisów alternatywnych.
Filmy nie posiadają napisów dla osób głuchoniemych.
Niektóre dokumenty elektroniczne jak np. PDF mogą nie być dostępne cyfrowo w całości, ponieważ zostały opublikowane przed wejściem w życie ustawy o dostępności cyfrowej lub nie są wykorzystywane do realizacji bieżących zadań
Załączniki w postaci skanów dokumentów, np. w formacie pdf, nie są dostosowane dla osób niepełnosprawnych.
Poprawienie dostępności strony internetowej niosłoby za sobą nadmierne obciążenia dla podmiotu publicznego.
Na stronie internetowej można korzystać ze standardowych skrótów klawiaturowych
Informacje zwrotne i dane kontaktowe
W przypadku problemów z dostępnością strony internetowej prosimy o kontakt. Osobą kontaktową jest Renata Błoszenko, e-mail: spraclawice@glogowek.pl. Kontaktować można się także dzwoniąc na numer telefonu 77- 43-76-517. Tą samą drogą można składać wnioski o udostępnienie informacji niedostępnej oraz składać żądania zapewnienia dostępności.
Informacje na temat procedury odwoławczej
Każdy ma prawo do wystąpienia z żądaniem zapewnienia dostępności cyfrowej strony internetowej, aplikacji mobilnej lub jakiegoś ich elementu. Można także zażądać udostępnienia informacji za pomocą alternatywnego sposobu dostępu, na przykład przez odczytanie niedostępnego cyfrowo dokumentu, opisanie zawartości filmu bez audio deskrypcji itp. Żądanie powinno zawierać dane osoby zgłaszającej żądanie, wskazanie, o którą stronę internetową lub aplikację mobilną chodzi oraz sposób kontaktu. Jeżeli osoba żądająca zgłasza potrzebę otrzymania informacji za pomocą alternatywnego sposobu dostępu, powinna także określić dogodny dla niej sposób przedstawienia tej informacji. Podmiot publiczny powinien zrealizować żądanie niezwłocznie, nie później niż w ciągu 7 dni od dnia wystąpienia z żądaniem. Jeżeli dotrzymanie tego terminu nie jest możliwe, podmiot publiczny niezwłocznie informuje o tym wnoszącego żądanie, kiedy realizacja żądania będzie możliwa, przy czym termin ten nie może być dłuższy niż 2 miesiące od dnia wystąpienia z żądaniem. Jeżeli zapewnienie dostępności cyfrowej nie jest możliwe, podmiot publiczny może zaproponować alternatywny sposób dostępu do informacji. W przypadku, gdy podmiot publiczny odmówi realizacji żądania zapewnienia dostępności lub alternatywnego sposobu dostępu do informacji, wnoszący żądanie możne złożyć skargę w sprawie zapewniana dostępności cyfrowej strony internetowej, aplikacji mobilnej lub elementu strony internetowej, lub aplikacji mobilnej. Po wyczerpaniu wskazanej wyżej procedury można także złożyć wniosek do Rzecznika Praw Obywatelskich.
Dostępność architektoniczna
1) Opis dostępności wejścia do budynku.
Budynek posiada cztery wejścia:
1. Wejście główne od strony południowej
2. Wejście od strony południowej – prowadzące do łącznika pomiędzy budynkiem głównym i salą gimnastyczną, , które jest również wyjściem ewakuacyjnym.
3. Wejście od strony północnej – prowadzące do pokoju nauczycieli wychowania fizycznego.
4. Wejście od strony zachodniej- ewakuacyjne, prowadzące do sali gimnastycznej.
Trzy z wejść umożliwiają dostanie się do budynku wprost z poziomu terenu, ale w środku należy pokonać schody. Budynek jest wielokondygnacyjny. Schody pomiędzy kondygnacjami na poziomach uniemożliwiają przemieszczanie się na wózku inwalidzkim.
2) Opis dostępności korytarzy, schodów, windy i toalet.
Toalety znajdują się na każdym piętrze , żadna z nich nie jest dostosowana dla osób na wózkach inwalidzkich.
Na klatkach schodowych (przy biegach schodów) zamontowane są poręcze. W korytarzach nie ma wydzielonych stref kontroli.
3) Opis dostosowań, na przykład pochylni, platform, informacji głosowych, pętlach indukcyjnych.
W budynku nie ma pętli indukcyjnych, platform oraz informacji głosowych. W budynku nie ma oznaczeń w Alfabecie Braille’a, ani oznaczeń kontrastowych lub w druku powiększonym dla osób niewidomych i słabowidzących.
4) Informacje o miejscu i sposobie korzystania z miejsc parkingowych wyznaczonych dla osób niepełnosprawnych.
Brak wyznaczonych miejsc dla osób niepełnosprawnych.
5) Informacja o prawie wstępu z psem asystującym i ewentualnych uzasadnionych ograniczeniach.
Do budynku można wejść z psem asystującym i psem przewodnikiem – po uzgodnieniu godziny spotkania.
6) Informacje o możliwości skorzystania z tłumacza języka migowego na miejscu lub online.
Budynek nie jest wyposażony w aplikację tłumacza polskiego języka migowego (PJM) online ani nie został przeszkolony żaden pracownik z polskiego języka migowego.